Ενημερωτικό δελτίο

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό μας δελτίο

Επισκεψιμότητα

  • Total Visitors: 292864
  • Unique Visitors: 4703

"Η Αναζήτηση" του Παναγιώτη Μέντη- Πρεμιέρα Δευτέρα 15 Οκτωβρίου στις 8μμ
Κάθε Δευτέρα στις 8μμ και Τρίτη στις 9μμ

"Το Δωμάτιο με τους Μανδαρίνους" του Ρομπέρ Τομά- Πρεμιέρα Σάββατο 27 Οκτωβρίου στις 9μμ
Σάββατο στις 9μμ και Κυριακή 8μμ

"Το Τέρας και εγώ" του Σταμάτη Μαλέλη για 5η χρονιά στο Θέατρο Πρόβα

«Το δωμάτιο με τους μανδαρίνους» του Ρομπέρ Τομά

 «Το δωμάτιο με τους μανδαρίνους» του Ρομπέρ Τομά στο Θέατρο Πρόβα

ΔΕΥΤΕΡΗ ΧΡΟΝΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ!
«ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΣΑΒΒΑΤΟ 27 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΣΤΙΣ 21:00

«Το Δωμάτιο με τους Μανδαρίνους» είναι μια σπαρταριστή ανατρεπτική κωμωδία χαρακτήρων του Ρομπέρ Τομά. Ένα έργο σπονδυλωτό, ένα «δωμάτιο» στο οποίο παρελαύνει ένα πανόραμα ανθρώπινων καταστάσεων και σχέσεων, άλλοτε ακραίων, δραματικών ή κωμικών, άλλοτε πάλι καθημερινών, στις οποίες όμως εμπλέκονται περίεργοι και παράξενοι άνθρωποι.

Η πλοκή από επεισόδιο σε επεισόδιο καλπάζει αδιάκοπα με νέες αποκαλύψεις, αιφνιδιασμούς και απρόσμενες εξελίξεις. Το έργο είναι γραμμένο για 5 ηθοποιούς, οι οποίοι υποδύονται τους 15 ρόλους των επεισοδίων.

Το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Παρίσι, στο Theatres de Nouveautes, στις 18 Οκτωβρίου 1974 και παίχτηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα από το θίασο του Θεάτρου Πρόβα την περίοδο 1997-1999 στο Θέατρο της οδού Ερμού.

Περίληψη του έργου

Μέσα σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου ξετυλίγεται ένας απίθανος κόσμος χαρακτήρων και καταστάσεων. Στις μικρές αυτοτελής ιστορίες κυριαρχεί το απρόοπτο και η λύση είναι απρόσμενη.
Στη πρώτη ιστορία η ηρωίδα παριστάνει την επαρχιώτισσα αλλά στο τέλος αποκαλύπτεται ότι είναι εφοριακός ΣΔΟΕ και δίνει ένα μεγάλο πρόστιμο στον ξενοδόχο.
Στη δεύτερη ιστορία ένα ζευγάρι συναντάει τον οικογενειακό τους φίλο στο ίδιο ξενοδοχείο. Ο φίλος τους φλερτάρει έντονα τη σύζυγο αλλά όταν εκείνη φεύγει για να πάει θέατρο οι δυο άντρες μένουν μόνοι και αποκαλύπτεται ότι είναι ζευγάρι ομοφυλόφιλων. Το γέλιο και η έκπληξη για τον θεατή είναι καταιγιστικά!!
Στη τρίτη ιστορία μία μητέρα συμβουλεύει το γιό της να μην πάει με τη γυναίκα που ερωτεύτηκε αλλά να διατηρήσει την παλιά σχέση του που είναι οικονομικών συμφερόντων γιατί έχει και η ίδια χρηματικά οφέλη.
Στην τελευταία ιστορία ένας προστάτης γυναικών καλεί στο δωμάτιο του ξενοδοχείου μια διάσημη συγγραφέα για να του γράψει ένα βιβλίο με τις αναμνήσεις του από το πεζοδρόμιο. Η συγγραφέας μιλάει σε ρίμα και στο φινάλε ο Ρομπέρ Τομά δίνει μιά λύση που ο θεατής σίγουρα δεν την περιμένει.

Το κοινό περνάει δύο ώρες γεμάτες γέλιο ,με ιστορίες που ξεκινούν από την ιλαροτραγωδία και φτάνουν ως την παρωδία. Ένα έργο ευχάριστο ,διασκεδαστικό με ωραία κοινωνικά επίκαιρα μηνύματα.

Σημείωμα σκηνοθέτη "Ο μάστορας της ιλαρής αγωνίας"

Το θέατρο ΠΡΟΒΑ διανύει εφέτος τον 35ο χρόνο λειτουργίας του, έχει στο ενεργητικό του 80 παραγωγές και συμμετοχή σε 4 διεθνή φεστιβάλ.
Τριάντα τέσσερα χρόνια συνεχούς πολιτιστικής εκπομπής, πάντοτε με έργα ποιοτικού ρεπερτορίου και με στόχο την ψυχαγωγία των θεατών μακριά από ταμειακές επιταγές. Στα χρόνια αυτά αναδείξαμε με τις επιλογές μας πολλά άπαικτα στην Ελλάδα θεατρικά έργα, νεοελλήνων αλλά και ξένων θεατρικών συγγραφέων.
Η έρευνα, η αναζήτηση νέων αισθητικών κωδίκων και μεθόδων υποκριτικής κυριαρχούν στην παραστασιογραφία μας, που περιλαμβάνει μια μεγάλη γκάμα θεατρικής υφολογίας και υπηρετείται από την Κεντρική , την Δεύτερη και την Πειραματική Σκηνή του θεάτρου ΠΡΟΒΑ.
Για την θεατρική περίοδος 2017-18 πρόκειται να ανεβάσουμε το έργο του Ρομπέρ Τομά «Το Δωμάτιο με τους Μανδαρίνους».
Ο Ρομπέρ Τομά είναι ένας από τους σπουδαιότερους σύγχρονους γάλλους θεατρικούς συγγραφείς, μαέστρος της σκηνικής δράσης και δραματουργικής δομής των χαρακτήρων του. «Το δωμάτιο με τους μανδαρίνους» είναι μια ανατομία της σύγχρονης κοινωνίας, με έμφαση στην πολυπλοκότητα των διαπροσωπικών και διεπαγγελματικών σχέσεων, και στις συγκρούσεις καθηκόντων και συμφερόντων. Αναδεικνύει την διαφορετικότητα και την πολύ-πολυτισμικότητα.
Μέσα σ’ ένα δωμάτιο ξενοδοχείου ξετυλίγεται ένας απίθανος και όμως υπαρκτός κόσμος χαρακτήρων και καταστάσεων, ένα κοινωνικό πανόραμα, σε αυτοτελείς ιστορίες, όπου κυριαρχεί το αιφνίδιο, το ανέλπιστο, το απροσδόκητο, το απρόοπτο. Και όπου η ευθυμία και η αγωνία συμπλέουν σε μια θαυμαστή δραματουργική ενότητα.
Ο Ρομπέρ Τομά, ηθοποιός ο ίδιος, γνωρίζει από πρώτο χέρι τα μυστικά της σκηνής, χρησιμοποιεί τις τεχνικές της απόκρυψης και της αποκάλυψης και αναδεικνύεται σε μάστορα της ιλαρής αγωνίας.
Για τους ηθοποιούς, το «Δωμάτιο με τους μανδαρίνους» αποτελεί μια υποκριτική πρόκληση, μιας και ο συγγραφέας απαιτεί πολλαπλές ερμηνείες.
Για μένα, το έργο αυτό στάθηκε μια πολύπλοκη και γεμάτη εκπλήξεις άσκηση συγκερασμού υφών, διότι ο Ρομπέρ Τομά αποτυπώνει τις ιστορίες του με διαθέσεις, που ξεκινούν από την ιλαροτραγωδία και μέσω της κωμωδίας φτάνουν ως την παρωδία.

Σωτήρης Τσόγκας-Σκηνοθέτης

"ΤΟ ΖΕΥΓΟΣ ΚΑΙ Ο ΟΦΙΣ"

Ένδοξο Μπουλβάρ!!Έχω κι άλλοτε σημειώσει πως εκείνη την αυγή που οι πρωτόπλαστοι εξαπατήθηκαν από τον Όφιν, αυτό το τρίο ήταν το πρώτο μπουλβάρ της ιστορίας. Έκτοτε κάθε τόσο το πανάρχαιο αυτό θεατρικό υβρίδιο που έγινε τεράστιο πλατύφυλλο δέντρο μέσα στους αιώνες συνεχώς ανανεώνεται, αιφνιδιάζει, προσαρμόζεται στις νέες μόδες, τα νέα ήθη και τα νέα γούστα, της κοινωνίας και των ιδεών.
Επίσης κάθε τόσο ανανεώνει και τη συνταγή. Δεν είναι πάντα ο έρωτας, όπως παλιά, ο πυρήνας. Είναι πλέον και η πολιτική, η οικονομία, οι θεσμοί, η ψυχολογία, οι εκτροπές κάθε φύσεως από τον κανόνα, τα ελαττώματα, οι συμπεριφορές, ακόμη και οι διαφορές εθνικών ή φυλετικών παραδόσεων.
Δράμα ή κωμωδία, φάρσα ή αστυνομική δομή και μυστήριο υπακούουν στην ίδια συνταγή: περίπλοκες σχέσεις, παράδοξες αντιδράσεις, ανατροπές, ανοικειότητες, χαλαρές ερωτικές , κοινωνικές, οικονομικές, ηθικές συμπεριφορές συνήθως καταλήγουν σε μια κατάφαση της ζωής ή σε μια αποδοχή του αναγκαίου ή του μοιραίου.
Το γαλλικό θέατρο αποδείχτηκε μεγάλος μάστορας του μπουλβάρ. Το χιούμορ, το ορθολογικό, το ευφυές ψευδός και η αμφιβολία για την αλήθεια, δομικά στοιχεία του γαλλικού πνεύματος, στο μπουλβάρ έχουν γίνει το κλειδί της δραματουργίας, στην πλοκή και στους χαρακτήρες.
Ο Ρομπέρ Τομά που θριάμβευσε ως θεατρικός μάστορας στο αστυνομικό μυστήριο, γοητεύτηκε και από το μπουλβάρ χωρίς να χάσει τις συνταγές του είδους που τον καθιέρωσε.
Έτσι στο «Δωμάτιο με τους Μανδαρίνους» μια σπονδυλωτή τοιχογραφία της γαλλικής μεσαίας και ανώτερης τάξης, όλα τα θέματα του μπουλβάρ της παράδοσης εμπλέκονται, διαστέλλονται και βαθαίνουν το είδος.
Για τον ηθοποιό που λατρεύει την διείσδυση στα βάθη των συναισθημάτων αλλά με γενναιοδωρία για τη χαρά της ζωής, το έργο του Τομά είναι κιβωτός, όπου συνυπάρχουν όλα τα κοινωνικά «ζώα».
Κυρίαρχο ύφος, η χάρις, ο υπαινιγμός, η τόλμη, η ευθύτητα της επίθεσης και η κρυψίνοια των κινήτρων.
Σκοπός η σκεπτόμενη διασκέδαση και ο στοχασμός πως τα ανθρώπινα δεν είναι πάντα για κλάματα αλλά κυρίως για γέλια συγκατάβασης.

Κώστας Γεωργουσόπουλος

Σημείωμα της μεταφράστριας

Με τη Μαίρη Ραζή συνεργαστήκαμε ένα ολόκληρο καλοκαίρι, ψάχνοντας και διαβάζοντας γύρω στα 100 θεατρικά έργα. Είχαμε ξεχωρίσει 5 που μας άρεσαν και που πήγαιναν στο ύφος του Θεάτρου της. Έμενε ν’ αποφασίσουμε μαζί με τον σκηνοθέτη της Σωτήρη Τσόγκα ποια θα είναι η τελική επιλογή. Όταν ξαφνικά η Ραζή μου λέει να διαβάσω ένα έργο του Ρομπέρ Τομά που μου ήταν άγνωστο. Ήταν το εκατοστό πρώτο. Το διάβασα και απέρριψα όλα τα άλλα.
Ένας μεταφραστής που έχει μεταφράσει δύο από τα πιο μεγάλα αστυνομικά έργα του Τομά «8 Γυναίκες κατηγορούνται» και την «Παγίδα» που και τα δύο έκαναν Μαραθώνιο παραστάσεων όταν παίχτηκαν σε Θέατρα της Ευρώπης και της Αμερικής, ένας μεταφραστής λοιπόν που έχει εντρυφήσει και έχει ασχοληθεί με μεγάλο ενδιαφέρον με την ίντριγκα του ποιος είναι ο δολοφόνος που δεν υποψιάζεται ποτέ ο θεατής και που αποκαλύπτεται την τελευταία στιγμή του έργου ασφαλώς μπορεί κανείς να καταλάβει την έκπληξη του όταν του αναθέτουν να μεταφράσει μια κωμωδία του Ρομπέρ Τομά, ένα είδος που δεν θα πίστευε ποτέ πως θα μπορούσε να το χειριστεί ως συγγραφέας με τόση επιδεξιότητα, που μπορεί να μην έχει αστυνομική πλοκή, αλλά που έχει «αστυνομική λύση» που κανείς δεν τη περιμένει.
Ο Ρομπέρ Τομά αποφάσισε να διασκεδάσει ο ίδιος! Είναι σαν να τον βλέπει κάνεις να γράφει και να λέει….» τώρα θα του τη σκάσω του θεατή…δεν θα το περιμένει αυτό!».
Και έτσι είναι πραγματικά. Παίρνει θέματα που θα μπορούσαν ή δεν θα μπορούσαν να συμβούν. Δεν τον απασχολεί αυτό. Δεν δίνει μηνύματα στα μικρά αυτοτελή κομμάτια στο «Δωμάτιο με τους μανδαρίνους».
Μας αφήνει να περάσουμε δύο ώρες διασκεδαστικές καθώς αιωρείται στο αέρα κάποιο σασπένς με μια λύση απρόσμενη.
Ο Ρομπέρ Τομά παράλληλα με την θεατρική του πορεία έγραψε το σενάριο για πολλές μουσικές κωμωδίες με την Ανί Κορντί και τον Τίνο Ρόσι, ενώ παρουσίασε στην τηλεόραση τα περισσότερα θεατρικά του έργα, στη σειρά του Πιερ Σαμπά.
Ο Ρομπέρ Τομά πέθανε στις 3 Ιανουαρίου του 1989, σε ηλικία 59 ετών έχοντας καταλήξει στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει τίποτα πιο μεθυστικό για έναν συγγραφέα από το να κάνει μια ολόκληρη αίθουσα να διασκεδάζει.
Μέχρι το 1948 ο Ρομπέρ Τομά αντικρίζει ένα θέατρο μάλλον αδιάφορο. Τα μεγάλα αποθέματα του αιώνα που όμως ακόμα προστατεύονται από τους όρους συμφωνίας του Μπουλβάρ και με την έντονη παρουσία του Ιονέσκο και του Μπέκετ προσχωρούν σε μια καινούργια δραματουργική μορφή.
Ο Μάιος του 1968 είναι μια εποχή Επαναστάσεως, είναι τότε που για πρώτη φορά διεκόπη το Φεστιβάλ των Κανών, τότε που στους τοίχους ήταν γραμμένο:
«Είμαι Μαρξιστής» . «Η Κυβέρνηση έχασε τον έλεγχο των δυνατοτήτων της».…
Όμως η Γαλλική Θεατρική κουλτούρα δεν βρίσκεται μόνο στο Παρίσι. Στο Νανσύ δημιουργείται ένα Φεστιβάλ από τον Υπουργό Πολιτισμού Ζαν Λάνγκ που μετακαλεί θιάσους απ ΄ όλον τον κόσμο, και που γνωρίζει τεράστια επιτυχία. Αυτή η επιτυχία δίνει καινούργια πνοή στο θέατρο του Παρισιού. Χώροι μετατρέπονται σε θέατρα. Τις ευκαιρίες αυτές της δημιουργίας μεγάλων ή μικρών αιθουσών , ακόμα και θεάτρων τσέπης αρπάζει κατ’ αρχήν ο Ζαν Λουί Μπαρρώ, διωγμένος από το Οντεόν και ανεβάζει το «Ραμπελαί», ο Φερνάντο Αρραμπάλ, ο Αρτύρ Αντάμοβ και πολλοί άλλοι, είναι όλοι εκεί.
Η Σκηνοθεσία μπαίνει σε καινούργια αξιόλογα κανάλια, το κοινό ενθουσιάζεται με τις αλλαγές της Αριάν Μνούσκιν, του Ζερόμ Σαβερύ και άλλους.
Οι αίθουσες γεμίζουν. Η Δραματική Τέχνη είναι σε πλήρη ανανέωση. Μέσα σ’ ένα τέτοιο κλίμα δημιουργεί ο Ρομπέρ Τομά.

Πόπη Κόντου

Οι μανδαρίνοι κι εγώ

Φέτος υποδεχόμαστε τον χειμώνα με μια σπαρταριστή κωμωδία του Ρομπέρ Τομά.
«Το δωμάτιο με τους μανδαρίνους» δεν είναι ένα συνηθισμένο δωμάτιο, αλλά ένα δωμάτιο ξενοδοχείου με μανδαρίνους μανδαρίνια και πολύ γέλιο.
Διανύουμε ημέρες κατά τις οποίες τα προβλήματα διαδέχονται το ένα το άλλο, επαγγελματικά, εθνικά, προσωπικά. Φέτος λοιπόν αποφασίσαμε να διασκεδάσουμε και να αλλάξουμε κλίμα στο θέατρο ΠΡΟΒΑ.
Νομίζω ότι και το κοινό και εμείς είχαμε ανάγκη από την αλλαγή. Ήταν μια επιθυμία ανανέωσης. «Το Δωμάτιο με τους μανδαρίνους» είχε πολλές δυσκολίες στο ανέβασμα του και μπορώ να πω ότι δούλεψα πάρα πολύ, γιατί κατ’ απαίτηση του συγγραφέα ερμηνεύω πέντε διαφορετικούς χαρακτήρες σε διαφορετικά είδη θεάτρου, φάρσα, κωμεντί, μπουλβάρ.

Μαίρη Ραζή-Ηθοποιός

Κριτική του Ηλία Μαλανδρή για το "Δωμάτιο με τους Μανδαρίνους"

"Το δωμάτιο με τους Μανδαρίνους, ξανα-άνοιξε και περιμένει τις κρατήσεις σας. Δεν είναι τυχαίο που το τολμηρό έργο του Ρομπέρ Τομά, είναι η μεγαλύτερη επιτυχία του Θεάτρου Πρόβα, που αριθμεί 35 χρόνια συνεχούς δράσης, υπό την καθοδήγηση του Σωτήρη Τσόγκα. Ο Τομά, ίσως, ο σημαντικότερος συγγραφέας αστυνομικών έργων, με αναρίθμητες επιτυχίες, ακόμα και στη χώρα μας υπήρξε σωσίβιο για δεκάδες θέατρα κατά καιρούς. Ωστόσο ο δωμάτιο με τους Μανδαρίνους, μόνο κατ επίφαση, μπορεί κανείς να το χαρακτηρίσει μπουλβάρ, μια και κρατάει μεν τη δομή του είδους, εισάγοντας όμως έναν άλλο τρόπο γραφής, που φτάνει την ανατομία όχι στον χαρακτήρα αλλά στην αυστηρή κριτική των κοινωνικών δομών. Στο έργο αυτό ο Τομά κλείνει το μάτι του στον Σω και τον Ουάιλντ, με λόγο ταχύ, σπινθηροβόλο και ελκυστικό. Η μετάφραση ανήκει σε έναν άνθρωπο μέσα από τα σπλάχνα του θεάτρου, που ξέρει πολύ καλά την ατάκα και την δύναμή της. Είναι φυσικό που η απόδοσή της Πόπης Κόντου αποκαλύπτει ένα χαριτωμένο γάντι που σε κόβει κομματάκια στην διαδρομή. Το Θέατρο Πρόβα, δεν θα μπορούσε ποτέ, μια και από το ξεκίνημά του φανέρωσε τις διαθέσεις του, για ποιοτικό και "προχωρημένο" για τα δεδομένα της εποχής του θέατρο, να επιλέξει πιο χαρακτηριστικό των προθέσεών του έργο από αυτό. Σήμερα είναι η τρίτη φορά που ανεβαίνει κι όμως δεν κουράστηκε καθόλου. Με το ίδιο ακριβώς πάθος στην ερμηνεία, με τους φρενήρεις ρυθμούς του, με τις συνεχείς του ανατροπές, το έργο και η παράσταση σου επιβάλλεται από την πρώτη στιγμή. Οι θεατές επιτέλους διασκεδάζουν, δίχως να τους προσβάλλει αυτό που βλέπουν και χωρίς να τους αφήνει διανοητικά αδιάφορους, γιατί μέσα στις 2 ώρες που κρατάει η παράσταση, θα παρελάσουν από το δωμάτιο του μικρού Παρισινού ξενοδοχείου, όλες οι γνώριμες μορφές της διαμορφούμενης σύγχρονης ηθικής, που τόσα χρόνια τις κάλυπτε ένα πέπλο συντηρητισμού και υποκρισίας. Εδώ θα πρέπει να σταθούμε σε ένα πρόσωπο. Την ψυχή του θεάτρου Πρόβα, την Μαίρη Ραζή. Σίγουρα η Μαίρη Ραζή πραγματοποιεί έναν υποκριτικό άθλο, ενσαρκώνοντας τέσσερις διαφορετικούς, εντελώς αντίθετους ρόλους. Πολλοί στο παρελθόν επαίνεσαν την δυνατότητα της τόσο γρήγορης μετάβασής της από τον ένα χαρακτήρα στον άλλο, την ικανότητα να εμβαθύνει σε κάθε έναν από αυτούς ενώ ταυτόχρονα, δεν χάνει ούτε στιγμή τους ρυθμούς της κωμωδίας που την δίδαξε η θητεία της δίπλα σε τεράστιους κωμικούς, πριν ακολουθήσει με τον Τσόγκα την πορεία της που στεγάζεται τόσα χρόνια στην Ερμού αρχικά και τώρα στην Ηπείρου. Η Ραζή σε αυτό το έργο πετάει. Είναι υπέροχο να παρακολουθείς έναν ηθοποιό στην καλύτερη στιγμή του, πλήρη κάτοχο τεχνικών μεθόδων, να απολαμβάνει αυτό που παίζει, να χαίρεται την κάθε στιγμή του ρόλου και να τον τελειοποιεί ταυτόχρονα, μέσα από τον πιο υψηλό καλλιτεχνικό αρχέγονο οργασμό. Είναι η στιγμή που λέγανε οι παλιοί δεν παίζει το ρόλο, είναι. Γι αυτό μίλησα πριν για άθλο, γιατί η Ραζή ΕΙΝΑΙ και οι τέσσερις ρόλοι που παίζει. Δίπλα της στέκεται ισάξια ένας θίασος επιπέδου, με κορυφαίο τον Τσόγκα, που παίζει με τις κωμικές του νότες, έναν εύθυμο ξενοδόχο, με όλα τα προβλήματα που του προκάλεσε η εγκατάλειψή του από την σκληρή σύζυγό του και από την ανελέητη και σκληρότερη εφορία, που δεν τον αφήνει να την κλέβει πια... Είναι απόλαυση και γνήσια σπαρταριστός. Η ικανότατη Χρύσα Παπαδοπούλου στο ρόλο της ελκυστικής καμαριέρας, είναι ο απαραίτητος πειρασμός που δυσκολεύει ακόμα περισσότερο τη ζωή του ξενοδόχου, που έχει ορκιστεί εγκράτεια. Ο Αντώνης Πάλης επιβάλλεται με το κύρος του, ακόμα και στις πιο ροζ εκδοχές του ρόλου του, ενώ ο Σάκης Σιούτης είναι αρκούντως διαθέσιμος για "τρελίτσες". Όμως το έργο είναι έργο θεατρίνας. Αυτή είναι που θα γοητεύσει και θα σοκάρει και θα σαγηνεύσει και θα σκανδαλίσει, ακόμα και τους μανδαρίνους."

Κριτική του Κωνσταντίνου Μπούρα για το "Δωμάτιο με τους Μανδαρίνους" του Ρομπέρτ Τομά στο Θέατρο Πρόβα

Ένα απολαυστικό φαρσο-κωμικώς αναβιωμένο, ξ-αναστημένο, αριστουργηματικό έργο “ΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΝΔΑΡΙΝΟΥΣ” του Ρομπέρ Τομά στο θέατρο «Πρόβα», σε υποδειγματική μετάφραση δια νοός Πόπης Κόντου και σε δραματουργική επεξεργασία τού δασκάλου όλων μας, του αειθαλλούς κι ακαταπόνητου (εις το διηνεκές, ελπίζω!) ΚΩΣΤΑ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Η εκρηκτική, μεταμορφωσιγενής [νεολογισμός] Μαίρη Ραζή και ο φλεγματικός πάντα Σωτήρης Τσόγκας με σαξονική θα έλεγες προφορά κι αναμφισβήτητη θεατρική παιδεία δίνουν τα ρέστα τους σε αυτό το ελαφρό εργάκι, που ξανανεβάζουν είκοσι χρόνια μετά, τότε στο σεισμόπληκτο πλέον θεατράκι τους στην οδό Ερμού.
Δίπλα τους αινιγματικοί και μετρημένοι, εκφραστικοί χωρίς να γίνονται ποτέ γραφικοί οι: Χρύσα Παπαδοπούλου, Αντώνης Πάλλης, Σάκης Σιούτης
Από τον ποιητή, θεατρολόγο και κριτικό Κωνσταντίνο Μπούρα
Σπανίως θαυμάζω τα λεγόμενα «ελαφρά» θεάματα. Όμως όταν είναι ερμηνευμένα και σκηνοθετημένα από μεγάλους θεατρανθρώπους αποκτούν άλλες διαστάσεις και τότε… μέσα στα ζοφερά χρόνια της Κρίσης που βιώνουμε και μας πλακώνουν, πιάνω τον εαυτό μου να χαμογελά, να καγχάζει, να …κακαρίζει στο τέλος, παραβιάζοντας ανοιχτές θύρες με την …ανά-κάλυψη πως το πλέον δύσκολο και ριψοκίνδυνο θεατρικό είδος είναι η κωμωδία, ειδικά αν είναι καταλλήλως συντεθειμένο κι αν στοχεύει στην διασκέδαση/ψυχαγωγία/αλάφρυνση τού θεατή από τα σισύφεια βάρη του.
Ναι, είναι ωραίο να χαλαρώνεις, ειδικά όταν ξέρεις το έργο και δεν λειτουργούν τα συνήθη ανακλαστικά και το «δόλωμα» της πλοκής είναι ήδη φαγωμένο (και …χωνεμένο, προ πολλού). Τότε, λέω τότε, τα κύματα του εγκεφάλου παραλλάζουν και εισέρχονται σε μία άλλη αχανή, ανεξερεύνητη εν πολλοίς περιοχή, εκεί όπου μήτε Λαιστρυγόνες μήτε Κύκλωπες χωράνε, Σειρήνες όμως κατοικούν από τα βάθη της Προϊστορίας. Εκεί λοιπόν βυθίζομαι σε μία συνδημιουργική νάρκη, ως θεατής που σέβεται τον εαυτό του και ονειρεύομαι με τα μάτια ανοικτά (κατευθυνόμενος διαλογισμός) για τη μοίρα και τα πάθια του ανθρωπίνου είδους. Το γέλιο λειτουργεί ψυχοθεραπευτικά, λυτρωτικά, ως κάθαρση. Η καλύτερη ομαδική ψυχανάλυση/δραματοθεραπεία. Βλέπω συχνά-πυκνά γύρω μου ανθρώπους χαμηλόμισθους, χαμηλοσυνταξιούχους, ακόμα και άπορους, εθισμένους όμως σε αυτή την ψυχοδραματική διαδικασία. Είναι πάντα οι ίδιοι και οι ίδιοι, μερικές χιλιάδες στην κοσμοπλημμυρισμένη Ελλάδα. Είναι αυτοί ταύτοι που δίνουν τα καλύτερα βραβεία, ακόμα κι αν δεν έχουν κινητό ή …μονάδες για να ψηφίσουν ηλεκτρονικώς. Είναι αυτοί που διαδίδουν τα καλά νέα από στόμα σε στόμα.
Κι από αυτήν την άποψιν, η Μαίρη Ράζη κι ο Χρήστος Τσάγκας αντέχουν χρόνια και χρόνια χάρη στην αγάπη του χαμηλόφωνου, σεμνού κοινού που ανεβαίνει τα τριζάτα σκαλιά της ξύλινης στριφογυριστής σκάλας του παλιού αρχοντικού τής Αχαρνών.
Τι να σας πω; Τα λόγια δεν μπορούν να περιγράψουν την ευωχία, την ευγνωμοσύνη, την κυτταρική εκπαγλότητα που συναποκόμισα από αυτή την υπέροχη παράσταση. Και σε άλλα με υγεία. Σε …ανώτερα, δεν μπορώ να σας ευχηθώ, γιατί είστε – στο είδος σας – οι καλύτεροι, όλοι εσείς οι θεατράνθρωποι που συνωστίζεστε στο θέατρο Πρόβα, με ή χωρίς τα σπιτικά κεφτεδάκια (προ …Κρίσεως) δια χειρός τής Κωνσταντινοπολίτισσας Μαίρης Ραζή!!!
Συντελεστές παράστασης:
Σκηνοθεσία: Σωτήρης Τσόγκας
Μετάφραση: Πόπη Κόντου
Δραματουργία: Κώστας Γεωργουσόπουλος
Σκηνογραφία: Κώστας Λάκης
Κοστούμια: Βεστιάριο Θεάτρου Πρόβα
Παίζουν: Μαίρη Ραζή, Σωτήρης Τσόγκας, Χρύσα Παπαδοπούλου, Αντώνης Πάλλης, Σάκης Σιούτης
Πηγαίνετε και δεν θα χάσετε! Τίποτα που δεν έχετε ήδη …χάσει. Ειδικά, τα …μυαλά σας!
Κωνσταντίνος Μπούρας

Συντελεστές

Συγγραφέας: ΡΟΜΠΕΡ ΤΟΜΑ
Μεταφραστής :ΠΟΠΗ ΚΟΝΤΟΥ
Σκηνοθέτης :ΣΩΤΗΡΗΣ ΤΣΟΓΚΑΣ
Σκηνογράφος KΩΣΤΑΣ ΛΑΚΗΣ
Δραματουργός : ΚΩΣΤΑΣ ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΣ
Κοστούμια: Βεστιάριο Θεατρου Πρόβα

Ηθοποιοί

Μαίρη Ραζή
Σωτήρης Τσόγκας
Χρύσα Παπαδοπούλου
Αντώνης Πάλης
Αντώνης Ζιώγας

Πρόγραμμα Παραστάσεων

Κάθε Σάββατο στις 21:00.
Κάθε Κυριακή 20:00

Γενική είσοδος: 15€
Άνεργοι-Συνταξιούχοι-Φοιτητές: 10€

Τρέιλερ Παράστασης

Gallery Εικόνων

 «Το δωμάτιο με τους μανδαρίνους» του Ρομπέρ Τομά στο Θέατρο Πρόβα  «Το δωμάτιο με τους μανδαρίνους» του Ρομπέρ Τομά στο Θέατρο Πρόβα  «Το δωμάτιο με τους μανδαρίνους» του Ρομπέρ Τομά στο Θέατρο Πρόβα  «Το δωμάτιο με τους μανδαρίνους» του Ρομπέρ Τομά στο Θέατρο Πρόβα  «Το δωμάτιο με τους μανδαρίνους» του Ρομπέρ Τομά στο Θέατρο Πρόβα  «Το δωμάτιο με τους μανδαρίνους» του Ρομπέρ Τομά στο Θέατρο Πρόβα  «Το δωμάτιο με τους μανδαρίνους» του Ρομπέρ Τομά στο Θέατρο Πρόβα  «Το δωμάτιο με τους μανδαρίνους» του Ρομπέρ Τομά στο Θέατρο Πρόβα

Επισυναπτόμενα Αρχεία